Tweede verslag - Reisverslag uit Sydney, Australië van Meyke en Herman Schuurman - WaarBenJij.nu Tweede verslag - Reisverslag uit Sydney, Australië van Meyke en Herman Schuurman - WaarBenJij.nu

Tweede verslag

Door: Herman en Meyke

Blijf op de hoogte en volg Meyke en Herman

21 November 2013 | Australië, Sydney

Hoi allemaal.
Aller eerst hartelijk dank voor alle leuke berichten,mailtjes en sms'jes.
We zijn de afgelopen weken niet veel in de gelegenheid geweest om veel op internet te zijn.
Natuurlijk ook een goed teken,we missen het niet.
De tijd vliegt voorbij,heb er geen idee van dat we al ruim een maand weg zijn.
Hier onder vervolg van onze tour.
Na Emu Park zijn we doorgereden naar Agnes Waters/1770
Mooi standje en hier hebben we het monument bekeken van Captein Cook,de eerste landing op Australie.
Vervolgens doorgereden naar Alexandra Headland.
Hier zijn we een dag extra gebleven en hebben Herman zijn verjaardag gevierd,met een heerlijke seniore maaltijd(lachen 3 gangen voor 12 dollar).
Uitgebreid stadje bekeken en aan het strand gezeten,genoten van zonsondergang.
Volgende dag doorgereden dwars door Brisbane toen we bijna verdwaald waren en heel veel drukte de toltunnel gevonden richting de Cold Coaost.
Hier hebben we het surfers Paradisie bewonderd en doorgereden naar het grens plaatje van NSW en Queense land.
Hier stonden we bij de touristeninformatie en daar werden we er op gewezen dat de klok een uur vooruit moest.
Heel rara gewaarwording om in een straal van 500 meter 3 keer de grens te passeren en ook te merken dat de mensen verschillende tijden hanteren.
Hier heeft herman een enorme ruzie gehad met een Australiër,die niet wilde dat hij de afwas deed in de wasgelegenheid voor mannen.Hebben elkaar aan het einde gelukkig wel de hand geschut.
Volgende dag doorgereden naar Cape Byron,dit is de meest oostelijk plaats in australie.
Wederom hele mooie uitzichten bij de vuurtoren.
Vervolgens vertrokken naar Wool Goolga,daar liepen de kangoeroes voor de camper langs.
Heel mooie natuur en heel veel vogels.
Volgende dag klein stukje reden naar Nam Buccaheads.
Hierbij een hele dijk gemaakt van keien en deze zijn allemaal beschilderd ter herinnering aan iets.
Ik heb natuurlijk ook de kwast in de hand genomen!!
Herman kreeg hier een mailtje van zijn werk over de plaatsingen.
Toen naar Stockten bij Newcastle ge reden. Volgende dag een rustdag genomen en met de Ferry over gegaan naar Newcastle . Is een Engels aandoende stad zonder geschiedenis. Een echte havenstad met kolen export. Viel ons wat tegen. Van Stockton doorgereden vanwege het noodweer met slagregens. De bergen in en via Wisemans Ferry naar Windsor . Dit is een van de eerste Engelse vestigingen . Heel leuk plaatsje met geschiedenis. Aan de rivier gekampeerd op een oude vervallen camping. Woensdag een rustige dag en veel gelezen en van het waterskiën genoten. In de namiddag nicht betty gebeld om te overleggen. Deze vond dat meteen moesten komen. Was maar 5 minuten rijden zij ze. Bleek ruim 5 kwartier te zijn. Ontvangst was overweldigend. En na vijf weken eindelijk wer in een vast bed geslapen. Rodger en Betty hadden een heel programma klaar. De tree sister bekeken in de blue mountains , de waterwinningsdammen van Sydney met stuwmeren in de blue mountains. Ocean bridge en een prachtig vissersplaatsje ten zuiden van sidney. Zaterdagavond familiedinner bij Karen en Eddy en de drie dochters. Julie de tweede dochter van Betty was er ook. Adembenemend huis bewonderd. Vleugel in de entreekamer! Zwembad, snoockerkamer en uiteraard alle slaapzalen een eigen badkamer.
Zondag mijn 92 jarige tante opgezocht in het verzorgingstehuis. Gaat erg achteruit. Sprak wel nog plat monnickendams. Lachen. Zij gaat al meer Nederlands praten. Was blij om familie uit Nederland te zien. Wij waren de eersten volgens haar. Maandag heeft Eddy voor ons uit gereden naar Sydney om de camper in te leveren. Wij konden zijn reserve tag voor de tolweg gebruiken dus geen problemen met de tolweg. Hierna heeft hij ons bij het hotel afgezet. Smiddags alleen maar regen en hebben we rustig aan gedaan. Tickets gekocht voor twee dagen hop on hop of bus.
Dinsdag twee toeren gedaan de city tour en de bondi beach tour.
Daarna naar het Maritiem museum met de remembrance Wall. Hier staan de namen van heel veel emigranten op vermeld. Dus ook de namen van ome Ben, tante Bep en Betty. Indrukwekkend. Meyke haar verjaardag cadeau gekocht. Woensdagochtend de bus gepakt en naar Harbour Bridge gegaan. Dit is de topdag van onze vakantie geworden. Meyke heeft de Harbour Bridge beklommen. Speech op d e top staat op film en de meest prachtige foto,s op een stickie . Wat is het toch een topper! Ikzelf ben vanwege mijn hoogtevrees niet verder gekomen dan de top van een vande toegangspoorten. Is toch nog 89 meter hoog. De brug is 145 meter hoog en 1400 treden. Waarbij je aangelijnd aan een rail zit.
Ze had een smile van oor tot oor. Een totale overwinning op haar zelf. Kortom het hoogtepunt van de vakantie. Vandaag een haven rondtoer gemaakt met captain Cook. Morgen operahous van binnen en buiten bekijken. Zaterdag vliegen we naar Melbourne voor het laatste traject. We zijn helaas al aan het aftellen. Jammer want we zouden hier zeker veel langer willen blijven. Zeker na mijn pensionering de winters doorbrengen.

Nu dit is dan weer even een update geweest. Tot de volgende keer.
Liefs Herman en Meyke.

• 21 November 2013 - 12:43

Louise:

tjonge wat een reisverslag zeg geweldig!! Kan me voorstellen ,dat jullie nog wel langer willen blijven :er is nog zoveel te zien daar en de temperatuur is veel beter ,want hier is het koud!Ik wil ooook!
    Maarr jullie hebben nog even en dan thuis alles nog eens opnieuw beleven met jullie fotoos en reisverslag.
    Veel fun en dikke kusss .

• 22 November 2013 - 00:08

Ineke:

Wat maken jullie veel mee.met recht er gaat een nieuwe wereld voor jullie open, voor ons ook 'n beetje als we het verslag lezen. Niet denken aan naar huis gaan hoor, lekker genieten. Liefs van ons beide