lekker een auto - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Meyke en Herman Schuurman - WaarBenJij.nu lekker een auto - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Meyke en Herman Schuurman - WaarBenJij.nu

lekker een auto

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Meyke en Herman

20 November 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

Even nog wat uitleg over de lekke banden.Nadat het voorwiel was gerepareerd door een nieuwe ban d er in te leggen zijn we weer gaan fietsen na ongeveer 1200 meter was herman zijn achterband lek dus lopend terug naar de fietsenmaker, Ook bij dez band was er geen oorzaaak van buitenaf dus was er maar een conclusie het lint van de velg was de oorzaak, Wat was er aaan de hand dit lint was vrij hard en flinter dun. messcherp dus . Toen hebbenwe rigoreus de linten er af laten halen er nieuwe zachter en bredere in laten leggen nieuwe band er in en klaar was het. Sinds dat moment hebben we geen last meer, Spijtig is alleen dat we ook het ventielgat iets groter hebben moeten maken omdat deze ventiel dikker is. sindsdien hebben we echter totaal geen last meer van lekke banden,
Het is hier zo mooi dat we besloten hebben om er nog een dagje aan vast te plakken ,dus ook de auto nog maar een dag.Jullie geloven het niet 50 rm is iets meer dan 10 euro voor een dag met brandstof 2 rm is 0,40 euro per liter.Eten en drinken is hier erg lekker Weer veel zon beetje regen en onweer,zelfs ik smeer met faktor 30.We gaan er dan nu ook vanuit dat we niet meer dan 45 km per dag gaan fietsen is voor een blanke lang genoeg zouden ze hier zeggen.
Morgen gaan we kaarten kopen voor de boot naar Satun in Thailand voor overmorgen.
Vandaag ook nog even op Rebak geweest. Is het eiland waar Herman met Kees is aangekomen na de oceaan oversteek verleden jaar. Laura hoe komt het nu dat jij gevallen bent,je fietst zo goed.Gaat het goed op school?ik hoor het wel.Verder iedeen de groetjes de ik denk dat het nu wel weer even duurt voordat jullie wat horen.Heel veel groetjes van 2 genietende vakantie gangers het is hier nu nog 30 graden

• 19 November 2007 - 19:43

Maartje:

Goed om te horen dat jullie het zo leuk hebben! Wel een beetje pech met de banden:P ik ben erg jaloers op jullie, hier vind ik het nl maar koud! hele fijne reis nog!

Liefs,

Maartje

• 19 November 2007 - 20:50

Ineke:

gewoon doorgaan met genieten en vooral smeren. sterkte met fiets banden verder. van Hans & Ineke

• 20 November 2007 - 13:21

Annemarie & Henk:

Hallo Meyke en Herman.
    Erg leuk om jullie op deze wijze te kunnen volgen. De fietsperikelen geeft jullie alleen maar meer ervaringen, alleen is het nu wel even genoeg geweest en is het nu wachten op andere onverwachte leuke gebeurtenissen. Herman heeft trouwens binnen een week al zoveel ervaring opgedaan dat hij er straks niet meer tegenop zal zien om dagelijks naar Enkhuizen of de Nieuwe Steen te fietsen. Hier alles OK, bij veel duisternis en temperaturen tussen 0 en 8 graden. Veel plezier en fietsgenot. We blijven jullie bewegingen volgen. Groetjes vanuit de Wieken.

• 20 November 2007 - 14:55

Marja/slender You:

hoi levensgenieters!Beetje pech in het begin maar jullie gaan nu de goede kant op,stoer hoor!Vanmorgen jullie verhaal aan alle dames laten lezen,iedereen was er en van allemaal de groeten natuurlijk!Nog veel plezier en goed blijven (bier)drinken hoor,bij die warmte. Dikke kus en doe voorzichtig daar he!

• 22 November 2007 - 13:15

Lyda:

Fijn, dat het jullie zo goed gaat . Ook erg leuk om zo op de hoogte te blijven van alle avonturen. Hoop dat de banden nu heel blijven en de reis verder goed verloopt !met veel lachen,lekker eten veel cultuur, hoe is het met slapen ,?overal airco?lieve groeten van ons allen!

• 22 November 2007 - 21:20

Rob Lohrmann:

He, toerfietsers. Herkenbaar probleem met bandjes wisselen. Ze zijn wel inventief door de ventielgaten iets groter te maken. Wel grappig om te horen dat jullie alles goedkoop vinden. Je blijft je verbazen.
    Je ziet er goed uit Herman in een korte broek...flitsend.

Enkhuizen is er helemaal klaar voor. Morgen vrijdag de 23e wordt er een starthandeling gehouden. Mag de wethouder een stukje paal omzagen. Daarna maar proberen er vol tegen aan te gaan. Moeten we nog een stukje voor je overlaten of zullen we het maar effe voor de Kerst afronden.

Geniet zo nog een poosje van het mooie landschap. Sampai Jumpah lagi dan banyak senang2 di Malysia.

groeten, Rob

• 23 November 2007 - 19:27

Ineke:

Aan Meyke, heel veel goede wensen voor de dag van morgen. heb geen idee van jullie tijd, waarschijnlijk al morgen voor jullie daar in het verre oosten. hartelijk gefeliciteerd Meyke, maak er samen met Herman een echte verjaarsdag van. en vooral nog vele jaren erbij....liefs uit Rota van Hans & Ineke

• 24 November 2007 - 07:43

Suzanne:

Allereerst Meyke van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Wrs is jullie dag wegens het tijdsverschil al een eind op weg.
    Leuk al deze verslagen te lezen! Wij wensen jullie nog heel veel fiets/vakantie plezier!
    Groetjes,
    Suzanne Eijte Marjolein Merel

• 24 November 2007 - 11:15

Marguerite:

He Mam en Pap,
    Echt heel leuk om jullie weer even aan de telefoon gehad te hebben! Hoop dat je een leuke verjaardag hebt! Ik kom net mijn bed uit rollen. Was echt laat vannacht. Als jullie terug zijn gaan we nog lekker je verjaardag vieren.
    Ohja, als het kan zet dan nog wat leuke foto's op de site.
    Dikke kus,
    Marguerite

• 24 November 2007 - 15:01

Hadewych En Theo:

Hartelijk gefeliciteerd Meyke, ook maar even via deze weg, want ik twijfel of mijn smsje overgekomen is. Net als Herman in Delft zul jij deze verjaardag ook niet snel vergeten, vast buiten en in de warme zon!!!
    Groeten van ons!!!

• 24 November 2007 - 16:27

Maartje:

Heyhey,

al is het bij jullie al de 25e bij ons ben je nog steeds jarig Meyke, van harte! geniet ervan!

kus Maartje