Einde van de fietstrip - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Meyke en Herman Schuurman - WaarBenJij.nu Einde van de fietstrip - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Meyke en Herman Schuurman - WaarBenJij.nu

Einde van de fietstrip

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Meyke en Herman

18 December 2007 | Thailand, Bangkok

Jaaa. Waarde volgers daar zijn we nog een keer. De afgelopen week hebben we weer heel veel beleefd en gezien.
verleden wee zondag met de bus van Phuket naar Bangkok. 4 uur op. Kwart voor vijf met een pickup naar de bushalte en zeven uur vertrek. fietsen konden onder in de bus staan. Alleen de sturen dwarsgezet en daarna alles klemgezet en rijden maar. We zaten boven in op de voortse rij stoel 1 en 2 als een vorst en zo hoort het ook nietwaar. Twaalf en een half uur rijden. Daarna taxi naar hotel. Chauffeur kent hotel niet en verdwaald gratis sightseeing van prachtig verlicht Bangkok vanwege koningsverjaardag. Volgende morgen om half 6 op omdat we op drie daagse excursie gingen. Naar de Floating Market en druipsteen grotten. Prachtige fotos gemaakt. Hierna naar de longtailboats om per boot naar het drijvende hotel te gaan. Ruim dertig minuten met een noodvaart over de rivier alleen met onze chauffer en gids. deze twee hadden we trouwens drie dagen lang voor ons alleen wat een luxe. Dan het Hotel. Geen electra dus olielampen verlichting. Een rust onvoorstelbaar. Prima kamers alleen wel weer een koude douche en zelfs dat ervaarden we als een zegen. Hier hadden zeker langer willen blijven. In mijn enthousiasme aan Rob Lohrmann bericht dat we niet terug zouden komen. Echt het hoogtepunt van de vakantie met savonds een romantisch diner bij lamplicht. Volgende dag et serieuze gedeelte van deze vakantie. Eerst een treinreis met de beruchte River Kwai trein over de houten constructie bij de bergwanden. Daarna bij en op de echte Kwai brug fotos gemaakt. De werkelijkheid is toch anders dan de film. Vervolgens een oorlogsslachtoffers begraafplaats. Zeer indrukwekkend en ik was dan ook even stil. Ruim 1800 nederlands slachtoffers op deze plaats begraven. Zo ver van huis. Vervolgens naar het oorlogsmuseum. Ook hier nederlandse verslagen. Laatste dag de grootste Wat (tempel) bekeken. Donderdag zijn we met een taxibusje buiten Bangkok afgezet. In Bangkok fietsen staat gelijk aan je doodskist bestellen. Deze dag hebben gefietst tot Chon Buri was bijna 55 km. Daarna lekker zwemmen in zwembad van hotel. Vrijdag naar Pattaya. We dachten iets van 45 km maar dat kwam anders af. Omdat we niet in het centrum wilden zitten hadden we ons oog laten vallen op Jomtien dat is de zuidzijde van Pattaya. Dus bij 44 km entree van Pattaya nog even doorfietsen dachten we. Omdat er maar geen bord Jomtien kwam stug doorgefietst. Bij 60 km nog steeds Pattaya. Uiteindelijk na aangeven van Meyke niet verder te willen eerste afslag rechts en eerste hotel links genomen prachtig resort aan het strand. Bleken we Jomtien net voorbij te zijn. 65 km gefietst. Ralph en Marjon gebeld. Zouden we in plaats van 30km nog maar 15 bij hun vandaan zitten. Dachten ze. Zaterdag teruggefietst naar en helemaal door Pattaya. Inclusief de Sodom en Gamorra straatjes. Overdag weinig te doen maar toch leuk om gezien te hebben. 33 km gefietst. Staan R en M savonds in het hotel. Heerlijk samen gegeten. Blijken we nog maar 4,6 km bij ze vandaan te zitten. Wonen dus gewoon om de hoek van het resort. Zondag naar ze toe gefietst en nu zitten we heerlijk in het appartement van vrienden naast R en M.Overdag strand 's avonsds eten en nu dinsdag even de site bijwerken. We genieten hier met teugen. Meyke winkelt met marjon en Duhn en ik lezen een boek of computeren. Gaan zo nog even naar de jachthaven op zo'n 300 meter van hier. Kijken of er nog wat te baggeren valt. Morgen naar Sattahip zelf. Dat is dus nog 20 km. Donderdag alles inpakken en fitsen demonteren en in het plastic verpakken en dan gaan we vrijdag morgen om negen uur naar de luchthaven. 2 uur rijden met de auto. Totaal hebben we nu ruim 800 km gefietst en zijn ook meerdere kilo's afgevallen. Hoecveel precies weten we niet maar het is te zien en het voelt ook goed.(beter). Nu volgesr het is een wat lang verhaal geworden maar dan is het ook maar duidelijk dat we het hier puik hebben n dat we genoten hebben en nog steeds genieten. We maken zelfs al plannen voor een volgende fietsvakantie. Bijna zeker weer Thailand.
Groeten vanuit een warm 30 graden Ban Amphur. Sattahip.

• 18 December 2007 - 09:03

Rick:

Leuk om te lezen dat het jullie zo goed bevalt. Ben benieuwd naar alle foto's en verhalen. Groetjes uit een zonning, maar koud (-2 met wat wind), Hoorn.

• 18 December 2007 - 09:49

Jeanne:

Wat een avonturen hebben jullie meegemaakt zeg!! Ben wel een beetje jaloers hoor als ik dat allemaal zo lees. Maar geniet nogmaar even en laat je verwennen bij R en M. Meyke mag ik ook mee fietsen?? Is wat anders dan een rondje Almere he?? Nou geniet nog even en een hele goeie reis terug. Heel veel liefs Jeanne.

• 18 December 2007 - 11:04

Ellen De Koning:

Geweldig luitjes ik lees net jullie laatste verslag toppie hoor! Wens jullie alvast fijne laatste dagen en een goede terugreis. H.groetjes Rob en Ellen

• 18 December 2007 - 16:18

Maartje:

Super dat jullie het zo leuk hebben (gehad). Geniet er nog van de laatste paar dagen! Goede reis terug! Ben erg benieuwd naar de foto's. Op naar de volgende fietsvakantie;)

Liefs Maartje

• 19 December 2007 - 16:36

Jan Vergouw:

Meyke en Herman
    Zo te lezen hebben jullie een fijne vakantie. Ik zal het verder wel horen van Herman als jullie terug zijn van vakantie. Echter voor het werk mis ik de inzet van Herman in Enkhuizen. Meyke: Er is geen betere!
    Met RWS is een overeenkomst en het baggeren is deze week begonnen.
    In verband met mijn verlof zie ik je Herman op 7 januari of later.
    Meyke en Herman ik wens jullie naast een goede thuisreis, prettige feestdagen en een goed nieuw jaar toe

Met vriendelijke groeten,
    Jan Vergouwe

• 19 December 2007 - 23:54

Annemarie En Henk:

Wat een dagen maken jullie. Zo vroeg op en zo actief. Jullie buren zullen straks hopen dat jullie je snel weer aanpassen aan de nederlandse gewoonten want anders zal dat kunnen leiden tot geluidsklachten bij de milieudienst. We hebben respect voor jullie omdat jullie zonder grote problemen zoveel kilometers hebben gepedaleerd en straks weer slank aankomen in Hoorn. Geniet nog van de laatste dagen en we wensen jullie natuurlijk een hele goede terugreis. Doe in het toestel voor de landing alvast de wanten aan en zet de mutsen en kragen op.
    Groetjes vanuit de Wieken.

• 26 November 2013 - 22:24

Sophia:

wat een verhaal.jullie hebben het geweldig het is het waard en wees bly dat je het gedaan hebt niemand kan je het afnemen en meyke dat word een niewe garderobe maatje 38 of40 een hele dikke kus van de slender ploeg