Eindelijk dan toch zelf op internet - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Meyke en Herman Schuurman - WaarBenJij.nu Eindelijk dan toch zelf op internet - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Meyke en Herman Schuurman - WaarBenJij.nu

Eindelijk dan toch zelf op internet

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Meyke en Herman

18 November 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hoi allemaal.
Hier dan eindelijk een berichtje van ons.
We hebben eerst 3 dagen op kuala lumper doorgebracht veel dingen gezien en heel veel verschillende culturen.
In china town een heel lekker eettentje ontdekt en daar lekker lokaal gegeten.
Inderdaad biertje erbij Pim
Daarna door naar penang vliegtijd een uur,maar vanwege vervoer luchthaven en fietsen ophalen heeft het een hele dag in beslag genomen.Bij aankomst hadden ze nl vergeten dat de fietsen ook mee moesten naar het hotel.
Herman uiteindelijk 2 uur later aan gekomen met de fietsen met een truckje.
Volgende dag in elkaar gezet en even gefietst.Dag er na eilandtour gemaakt van 5 uur.Heel veel gezien was wel blij met een bustour want mijn voet wil nog niet echt beter worden.
Toen eindelijk op de fiets heel veel bekijks natuurlijk 2 oude mensen op een fiets die moeten gek zijn.
Onze eerste dag zou zijn naar merdeka beach resort 39 km onder weg begon de ellende na 22 km herman een lekke voorband. bij een schooltje onder de bomen met behulp van lokale bevolking geplakt opgepomt en weer ineens lek weer geplakt en weer lek.
Toen naar een dorpje gegaan met taxi en na bijna 2 uur kwam hij weer terug met hele band.Wij weer door fietsen en toen we aankwamen op onze eind bestemming was het resort gesloten wegens verbouwing
Nergens een hotel te vinden en weer lekke voorband van herman.
We zijn in een vrachtwagen van de reddings brigade waar 10 jongelui in
zaten naar een hotel gebracht 20 km land inwaarts.
Om een lang verhaal kort te maken weer lekke band en nu heeft hij uit eindelijk 2 nieuwe binnen banden en nieuwe binnen velglinten bekleding.
17 november eindelijk een mooie dag gefietst 65 km en nu zijn we op lang kawi bij andre en ria die heeft herman vorig jaar ontmoet.
Zij verhuren huisjes kijk maar op de site www.langkawiholidayhouses.info
We voelen ons nu echt god in Frankrijk.
Hier blijven we nog 2 dagen,morgen een auto huren en het eiland bekijken.
Hoop dat het verhaal niet te lang is geworden anders hoor ik dat wel.
Jo hoop dat je ons smsje hebt gekregen met je verjaardag.Volgens mij is Koen vandaag jarig van harte ermee.Verder iedereen de groetjes en we gaan er natuurlijk nog steeds voor.
Dikke kus Hermen en Meyke

• 18 November 2007 - 11:49

Carola:

Hey Herman en Meyke!!!!
    Wat leuk dat jullie het zo naar jullie zin hebben!! Wat vervelend van die telkens lekke banden, maar dat hoort erbij he;) Leuk om jullie verhalen zo te lezen, weten we tenminste wat jullie allemaal meemaken. HIer in nederland is het alleen maar hartstikke koud. dus geniet maar ervan!!!!!

Dikke kus
    carola

• 18 November 2007 - 12:13

Laura:

Lieve Herman en Meyke.Wat een pech hebben jullie.Maar gelukkig maken jullie ook leuke dingen mee.Ik ben gevallen met mijn fiets maar gelukkig alleen een beetje blauw.Herman zat er geen pepernoot in je band?

Dikke kus Laura.

• 18 November 2007 - 13:59

Ineke:

Leuk van jullie te horen. het lijkt op spartaans vakantie vieren. zijn de wegen zo slecht of Hermans zijn banden van zo'n slechte kwaliteit.???? sterkte ermee. fijne dagen per auto... even "bijkomen" denk ik...lekker verder genieten, we blijven jullie volgen..... groeten van ons beide aan jullie beide Hans & Ineke

• 18 November 2007 - 21:45

Caki:

Wat superleuk om jullie zo te volgen. Wel spannende verhalen. Weet je zeker dat dit vakantie moet zijn? Wat akelig van al die lekke banden.
    Geniet er nog lekker van. Meykie, hoe gaat het met je knie en voet?

Liefs,
    Caki

• 18 November 2007 - 23:17

Jeanne:

Hoi snelle fietsers.
    Goed van jullie te lezen. Die lekke banden moet je maar snel vergeten heeft ook wel weer wat zo bij die reddingsbrigade in de vrachtwagen moet je maar denken!! Ik net terug uit London via de tunnel heeft ook wel weer wat. Geniet ervan en tot mails. Denk om je voet he??
    Liefs Jeanne.

• 19 November 2007 - 11:29

Kors:

Ha die Herman en Meyke,

Leuk te vernemen dat op het eind van je verhaal het toch goed afloopt.
    Enne Herman, ieder geeft de fiets of de wegen de schuld van de lekke banden, maar weet je zeker dat het niet je eigen gewicht is? Haha.
    Maar hoe meer je fiets hoe minder dat effect moet gaan optreden dus aan het eind van de rit ben jij lichter en je fiets vast zwaarder van al de plakkers op je banden.

Geintje natuurlijk maar dat kan je wel hebben toch?

Ik wens jullie in ieder geval een prachtige tijd toe en ben best wel wat jaloers (in de goede zin)op jullie.

Geniet en denk niet teveel aan ons

Kors

• 19 November 2007 - 11:39

Hans & Anja:

Die autochtonen zijn zo gek nog niet : "2 oude mensen op een fiets, die moeten gek zijn"!
    Herman, volgens mij kan je bij terugkomst plakken zonder te vloeken !!
    Geniet maar lekker, luitjes. Wij zijn heel benieuwd naar jullie avonduren/avonturen. Hou vol en lijd met mate ...

Liefs, Anja en Hans.

• 19 November 2007 - 16:28

Afra:

Herman heeft vele kwaliteiten, maar banden plakken is er kennelijk niet 1 van! Maar je maakt wel wat mee zo. Hoe is het weer daar en vooral: de vochtigheid? En het eten? Groet, Afra

• 20 November 2007 - 08:52

Marianne Schaft:

Hallo, Herman en Meyke,
    Hopenlijk zijn jullie nu van de lekke banden af. Maar zoals ik kan lezen hebben jullie al heel veel mooie dingen gezien. Het ga jullie goed en ik zie uit naar het volgende verslag. Groetjes van Marianne en de rest van de dinsdagochtend.

• 29 Oktober 2013 - 22:18

Sophie:

ik begin het te leren op de lap top ik kan jullie teminste vinden en geniet van jullie verhalen toppie geniet er van want voor dat je weet zit je weer onder de kerstboom dikke kus en meyke met jet gaat het weer goed sophie